onsdag 20. februar 2013

Den tomme stolen! Casual vacancy!


 
J. K. Rowling er den store som vi kjenner som skaperen av de fantastiske Harry Potter-bøkene. Da hun i høst kom ut med en helt annen bok, så hadde jeg personlig ikke noe veldig stort engasjement i sakens anledning, men kjøpte etter litt både den engelske og den norske versjonen av denne boka hit til biblioteket.  
 
 
Men så kom den nye boka som lydbok, og da slo jeg til, og Den tomme stolen ble min faste følgesvenn i bilen. Det er Trond Brænne som leser, og han leser veldig bra. Jeg må bare si med en gang, jeg syns denne boka var veldig fin! Jeg gledet meg til hver gang jeg kunne sette meg i bilen og få høre videre hvordan det gikk. Jeg syns J. K. Rowling skriver kjempebra her, veldig levende beskrivelser av de forskjellige menneskene som denne boka er befolka med. Hun observerer utrolig bra, syns jeg. Det jeg håper er at andre, i likhet med meg, kanskje etter denne boka kan tenke mer på å begynne å se bak fasaden på sine medmennekser.  Jeg opplevde boka ganske sterkt, beskrivelsene helt til slutt i boka gjør bl.a. sitt til dette. Noen av personene i denne boka, bla. Krystle Weedon,  tror jeg jeg vil bære med meg videre i livet.  Denne boka vil jeg anbefale veldig sterkt til alle som vil lese ei god bok!

4 kommentarer:

  1. Hei Lillemor.Bra at du anbefaller lydboken. Har funnet frem lydboken på sirkhylla. Skal begynne å høre når jeg kommer hjem og skal lage middag. Var ikke klar over at denne boken finnes opplest, men nå kjente jeg at jeg fikk litt mer lyst til å lese/ høre den som lydbok. Det er så koselig når noen leser høyt synes jeg og trond Brænne har en sånn behagelig stemme.

    SvarSlett
  2. Har funnet frem lydboken på sirkhylla!

    SvarSlett
    Svar
    1. Fikk først feilmelding om at kommentaren ikke kunne publiseres,så da skrev jeg en kortversjon.

      Slett
    2. Så hyggelig! Først nå ser jeg disse kommentarene fra deg! Og ja, tenk nå er jo Trond Brænne død, huff det er trist...

      Slett

Velkommen med din kommentar!